vineri, 12 mai 2017

Sirop de soc

Cand eram copil aveam o vecina tare draguta care stralucea in bucatarie. Ma chema de fiecare data cand facea prajituri,siropuri,dulceturi si incercam sa o ajut .
Tanti Lenuta facea in fiecare an sirop de soc,mirosea toata scara blocului de te ametea cu parfumul lui .Cum se racea siropul imi inmuiam degetul in mierea aceea puternic parfumata.Asa arata ,ca o miere de culoare auriu chihlimbarie.
Anul acesta,fratele meu mi-a cules flori de soc si m-am hotarat sa fac si eu minunatia asta de sirop. Am sunat-o pe Tanti Lenuta,am depanat amintiri si am rugat-o sa-mi reaminteasca reteta !
Iata ce a iesit ! :)








Ingrediente pentru 5 litri sirop de soc :

25 de flori de soc
4 kg de zahar
5 litri de apa
1 lamaie

Am scufundat florile de soc intr-un vas cu apa,apoi am trecut cu degetele usor prin floare,ca si cum as fi trecut cu degetele prin par,ca sa obtin doar floricelele mici albe.Pe astea le vom pretui.

Fierb 5 litri de apa,las sa clocoteasca.Torn apa clocotita peste florile de soc si le acopar cu un capac.Le las asa pana a doua zi !
Vom scurge bine florile de apa aromata puternic,pastram lichidul!
Florile le arunc.
Pun pe foc apa aromata si dau in clocot,micsorez focul si adaug cele 4 kg de zahar.Amestec usor pana se dizolva zaharul.Adauga zeama de la o lamaie.
Tanti Lenuta adauga 2 linguri de sare de lamaie si 2 aspirine,eu nu am pus !
Se formeaza un sirop gros,concentrat de soc ,este minunat de parfumat !

Parfumul si aroma din pahar - to die for - ! :)




4 comentarii:

  1. Il ador! <3
    Abia astept sa fac si eu!

    RăspundețiȘtergere
  2. Da,este divin !
    Multumesc de vizita !

    RăspundețiȘtergere
  3. 4 kg de zahar? Intru in coma........:))
    Nu ai o reteta fara zahar? :))
    pupici Adina!♥
    Minnie

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Minnie,mi-e dor de postarile tale inteligente !
      Te imbratisez cu drag !
      Este sirop,dar te pot servi cu o socata cu miere si lamaie !:)

      Ștergere