marți, 3 iulie 2012

Supa de pui cu galuste de gris

Supa cu galuste este preferata de mine si o prepar destul de des !:)



Ingrediente :

1 pui
2 morcovi
1 pastarnac sau telina
1 ceapa
1 legatura patrunjel
sare

Pentru galuste :
2 oua
6-7 linguri cu gris(depinde de marimea oualelor)
1 lingura de ulei
sare si piper

Supa :

Puiul se spala bine in apa rece si se pune la fiert intr-o oala mare ;se acopera puiul cu apa .
Legumele curatate se taie in cuburi mici si se adauga peste pui.Lasam sa fiarba la foc mic .
Urmarim supa sa adunam spuma care se formeaza la suprafata  .
Adaugam sare.
Cand legumele si puiul  sunt aproape fierte ,scoatem puiul pe care il folosim la alt preparat si adaugam galustele.Focul la aragaz sa fie mic !
Mai lasam sa fiarba 10-15 minute si gata ,inchidem focul.
Adaugam patrunjelul tocat marunt si lasam oala acoperita cu capac.
Daca doriti o supa limpede,fara legume ,o strecurati .

Galustele :

Am batut foarte bine ouale cu sare ,piper si ulei .Am inceput sa adaug grisul in ploaie,putin cate putin si am amestecat  intr-una .Compozitia pentru galuste este buna atunci cand curge un pic mai greu de pe lingura.Facem o prima proba si punem o galusca in oala cu supa,daca se imprastie mai adugam un pic de gris.
Trebuie sa avem grija sa nu adaugam prea mult gris pentru ca vor iesi tari.Mai bine punem mai putin gris si dupa proba, mai adaugam .
Trebuie sa iasa pufoase si umflate !
Galustele le adaugam in oala cu ajutorul unei linguri .

Pofta buna !

3 comentarii:

  1. Mie imi e mult mai usor sa arunc o mana de fidea in supa, dar copiii imi tot cer galuste, asa cum le face bunica. Va trebui sa ma mobilizez, asa ca, multumesc de reteta, a venit fix cand trebuia. Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Mamei mele ii place enorm supita asta!Foarte bine arata!

    RăspundețiȘtergere
  3. o supa cunoscuta de toata lumea si foarte gustoasa si sanatoasa dar si simpla de pregatit, a iesit foarte bine, bravo Adina :)

    RăspundețiȘtergere